FAQ

Veelgestelde vragen


V: Waarom is de eerste afspraak een intake?

A: Op deze manier kunt u kennis maken met de tandarts en kan de tandarts uw gebit in kaart brengen om zo een plan voor de toekomst op te stellen. Vervolgbehandelingen kunnen dan sneller en efficienter uitgevoerd worden.

V: Door wie wordt ik behandeld?

A: Als u een afspraak maakt bij de tandarts wordt u ingedeeld bij 1 van onze tandartsen. Dit is dan ook uw vaste tandarts. Wij proberen u altijd weer bij dezelfde behandelaar te zetten. Mocht de behandelaar er een keer niet zijn door ziekte of een andere reden dan kan het zijn dat de andere tandarts de behandeling overneemt. Op deze manier blijft uw persoonlijke zorg gewaarborgd. Ook de mondhygienist kan de controle bij u uitvoeren.

Als u een afspraak heeft bij de mondhygienist voor de controle dan zal zij beoordelen of er nog iets aanvullends gedaan moet worden door de tandarts of dat de mondhygienist dit zelf kan.

V: Wordt de behandeling vergoed door mijn zorgverzekeraar?

A: Kinderen tot 18 jaar zijn standaard verzekerd voor alle tandheelkundige behandelingen (behalve kroon/brugwerk en orthodontie) Dit betekent dat alle behandelingen bij de tandarts vergoed worden en dus kosteloos zijn voor u als ouder/verzorger.

Tandheelkundige behandelingen voor volwassenen worden door de aanvullende tandartsverzekering vergoed. Mocht u niet aanvullend verzekerd zijn dan betaalt u het bedrag zelf. Dit geldt ook voor de preventieve/mondhygiënische behandelingen.

V: Moet ik de behandeling meteen betalen?

A: Nee hoor. Declaraties laten wij afhandelen door factoringsbedrijf Infomedics. Zij sturen de nota door naar de verzekeraar. Uw verzekeraar bekijkt wat u wel en niet vergoed krijgt en alleen voor het niet-vergoede bedrag krijgt u een rekening van Infomedics.

V: Kan ik makkelijk parkeren bij jullie?

A: Zeker! Parkeren kan voor de deur en is gratis.